Geçtiğimiz haftanın ön plana çıkan konularına hızla göz atıyoruz. Bakalım moda dünyasında hangi gelişmeler yaşanmış?
1.Florence Welch Gucci’nin yeni marka elçisi oldu
Florence Welch Gucci’nin saat ve aksesuar koleksiyonlarının yeni marka elçisi oldu. Geçtiğimiz hafta markanın Snapchat hesabını ele geçiren İngiliz stil ikonu Alexa Chung, Gucci’nin yeni sürprizini açıklayacağını yine Snapchat üzerinden duyurmuştu. Kreatif Direktör Alessandro Michele bu işbirliği tercihinde Welch’in çok heyecan verici bir sanatçı olmasının yanı sıra, karanlık ve romantik şarkılarında yaşattığı tutku ve duyguların Gucci’nin ruhu ile örtüşmesinin de büyük rol oynadığının altını çizdi. Güzel bir marka-ünlü eşleşmesi, ne dersiniz?
Gucci has announced Florence Welch as the label’s 2016 timepiece and jewelry ambassador. Last week, British fashion icon Alexa Chung took over Gucci’s Snapchat account and revealed that the label would have a new surprise. “Florence has become a good friend, but I wanted to work with her primarily because she is an exciting artist,” said creative director Alessandro Michele. “Her dark, romantic songs are timeless and full of passion and emotion — in many ways they evoke the spirit of Gucci.” Perfect match, isnt’it?
2.Versace kendi emoji uygulamasını tanıttı
Emoji çılgınlığı kaldığı yerden devam ediyor. Geçtiğimiz ay Kim Kardashian’ın “Kimoji” adı ile çıkarttığı emoji uygulamasından sonra bu kez de Versace kendi uygulaması ile gündemde. Markanın ikonik figürü Medusa ambleminin başrolünde olduğu Versace emoji klavyesini marka geçtiğimiz hafta içinde yine kendi Instagram hesabından duyurdu. Marka aslında dijital dünyaya pek de yabancı değil. Sonbahar-Kış 2015 koleksiyonunda dijital dünyadan etkilenmiş, ardından geçtiğimiz Aralık ayında Donatella Versace kendi Instagram hesabı ile sektöre hızlı bir giriş yapmıştı.
Emoji madness is growing bigger! After the groundbreaking launch of Kim Kardashian’s “Kimoji” application, it is time for the Italian fashion house, Versace to announce its very own Medusa inspired emoji application. The fashion label has already shown its interest in the digital age. You may recall the colourful social media-inspired Autumn/Winter 2015 collection. Also, in December Donatella Versace herself joined Instagram with her personal account.
3.Kanye West yeni albümü “The Life of Pablo” ile geri döndü
Kanye West’in pek bir heyecanla beklenen yeni albümü “The Life of Pablo” sonunda çıktı. Şimdilik sadece Tidal üzerinden alınabilinen “The Life of Pablo”nun adına karar vermek bile West için epey meşakatli oldu. Önce “Swish” ardından “Waves” adını verdiği albüm aynı zamanda geçtiğimiz günlerde New York Moda Haftası’nda sunduğu “Yeezy Season 3” koleksiyonunun da müziklerini içeriyor.
The highly anticipated Kanye West album “The Life of Pablo” has just been released. Originally titled “Swish”, Kanye changed the name of the album to “Waves” before he finally called his new baby “The Life of Pablo”. Available on Tidal now, the new album also provided the soundtrack to his Yeezy Season 3 show, which was held during New York Fashion Week a couple of days ago.
4.Moda haftası takvimleri değişiyor
Moda markaları ana takvime başkaldırmaya devam ediyor. Burberry’nin bundan böyle yılda iki karma defile yapacağını ve sunduğu koleksiyonların defile ertesinde direkt olarak satışa çıkarılacağını duyurmasının ardından, Tom Ford da aynı karara uyacağını söyleyerek Şubat’ta New York Moda Haftası’nda sergileyeceği koleksiyonun tarihi Eylül’e almıştı. Bu furyaya yeni eklenen markalar ise Proenza Schouler ve Vetements. Bakalım ilerleyen günlerde diğer markaların konu ile ilgili reaksiyonları ne şekilde olacak.
The giant fashion houses continue roaring against the traditional fashion week schedule. After Burberry announced that they will be having two combined runway shows on yearly basis and the collections will directly be hitting the stores fresh-off-the runway, Tom Ford moved his AW16 runway show which was supposed to take place on February 18th to September. These major movement had an influence on two other important brands, Proenza Schouler and Vetements. Let’s see how the other brands will take action against the traditional schedules.
5.Pharrell ve G-Star RAW güçlerini birleştiriyor
Bir işbirliği haberi ile açtık, bir diğer işbirliği haberi ile geçtiğimiz haftanın özetine son verelim. Pharrell Williams’ın markası Bionic Yarn ile G-Star RAW son iki yıldır “RAW for the Oceans” işbirliği ile geri dönüştürülmüş okyanus plastiğini denime dönüştürüyordu. Geçtiğimiz hafta açıklanan işbirliği sonucu Pharrell G-Star RAW’un koleksiyonlarından reklam kampanyalarına kadar birçok farklı yaratıcı projelerde karşımıza çıkıyor olacak.
Two important collaboration announcements in a review? Awesome! Bionic Yarn, the denim label by Pharrell Williams, has been in a partnership with G-Star RAW on a project called “RAW for the Oceans”. For the past two years. G-Star Raw and Bionic Yarn work on this sustainability project and last week, G-Star announced a long-term collaboration with Pharrell Williams. In terms of this new collaboration, Williams will take place in different campaigns and projects.