AKSAM CUMARTESI 14.11.2015

Rüya Büyüktetik
14 Kasım 2015 
Akşam Gazetesi Cumartesi Eki

İskandinav ülkelerini nasıl bilirdiniz? Karlı, karanlık,
soğuk? Son birkaç yıldır durumlar bildiğiniz gibi değil. Soğuk ülkelerin
minimal tarzı ve güçlü sokak modası tüm dünyayı etkisi altına almış halde.
Nordik tarzın kilit noktası tasarıma olan minimal
yaklaşımında gizli. İster dekorasyonda ister kıyafetlerde olsun herşey
minimallikten yana. Bu tarzı benimsiyorsanız eğer az özdür prensibinden yola
çıkmanız gerekiyor. Renk skalasında ise siyah, beyaz ve gri bu tarzın olmazsa
olmazları. Nordik stil kuaförden yeni çıkmış gibi yapılı duran saç ve yüzünüzü
baştan sona değiştiren ağır makyajı sevmiyor. Ne kadar doğal o kadar iyi. Çok
soğuk iklimleri düşünün. Zaten yüzünüzde makyaj durması olanaksız. Bu sebeple
en önemli kozunuz kırmızı rujunuz olabilir. Özellikle havaların soğumaya
başlayacağı önümüzdeki günlerde bu stilden çokça ilham alabilirsiniz. Ülkemizde
de bir hayli popüler olmaya başlayan bu akım gün geçtikçe daha kuvvetlenerek
büyümeye devam ediyor. Evlerde daha minimal çizgiler ve hikayesi olan
tasarımlardan yola çıkar hale geldik bile. Sosyal medyanın en kuvvetli
görsellerini sunan Pinterest’te de en çok paylaşılan ve aranılan görseller
İskandinav stiline ait. Eğer evinizi İskandinav stilinde döşemek istiyorsanız,
mevcut takımlardan tamamen kurtulmanız gerekecek. Hikayesi olan tasarımlar ile
evinizi baştan yaratmalısınız. Minimal koltuklar, aksesuarlar, ahşaplar ve gri
tonlarını ise ışık hızında hayatınıza adapte etmeniz lazım. Eğer gardırobunuzu kuzey
stili ile yenileyecekseniz bu sefer de bolca büyük beden kazağa, ya çok rahat
ve bol kumaş pantolona ya da tam tersi super skinny denimlere yatırım yapmanızı
öneririm. Oversize kabanlar zaruri.  Tüm
kıyafete apayrı bir derinlik katacak battaniyeyi andıran atkılar ise stilinizi
tamamlayacak en önemli yardımcınız olacak. Son vurucu dokunuş ise, daha rafine
bir görünüm için keskin hatlı bir şapka ya da örme bir bere. Tebrikler, size de
İskandinav kültürüne ilk adımı attınız!

Konu Nordik tarzdan açılmışken, Kuzey ülkelerindeki kuvvetli
stilin erkenden farkına varmış olan genç girişimci Selçuk Gerger ile geçtiğimiz
hafta biraraya geldiğimizde şunu sordum; nedir bu ülkenin tarzını bu kadar
çekici yapan? Cevap ise net; minimal, akıllı ve zamansız tasarımlara olan
inançları İskandinav markalarını diğerlerinden bir kalemde farklılaştırıyor.
Örneğin, dünyanın birçok yerinde çekilen sokak stili karelerinde bir süredir
renkli sırt çantaları ilgimi çeker oldu. Bu çantalar son bir yıl içinde
Türkiye’deki stil sahibi isimlerin de vazgeçilmezi haline gelen, dünyaca ünlü Fjällräven
markasının 1978 yılından bu yana aynı tasarımda ürettiği Kånken’den başkası
değil. Sadece 270 gram ağırlığında olan bu çanta aslında okul çantası olarak
doğuyor ancak şu anda sokak stilini tek kelimeyle domine ediyor. Natalie
Portman, Kanye West, Bradley Kooper, Jared Leto gibi dünyaca ünlü isimlerin de
tercih ettiği Fjällräven’in önümüzdeki yıllarda Türkiye ile ilgili çok daha
büyük adımları da olacak. Galatasaray Üniversitesi’nde İşletme eğitimi aldıktan
sonra, New York Üniversitesi’nde Pazarlama üzerine yüksek lisansını
tamamlayarak Türkiye’ye geri dönen Selçuk Gerger’in ise İskandinav markalarını
Türkiye ile buluşturma hedefi Fjällräven’e ek olarak Cheapo ve Dedicated
markaları ile devam ediyor.

Pop art ruhu yeniden hayat buluyor
Geçtiğimiz hafta Bilstore mağazasında yepyeni bir markaya
denk geldim. Pop art akımından ilham alan bu markanın tasarımcısının Türk
olduğunu duyduğumda ise çok şaşırdım. 2009 yılında desen ve grafik ağırlıklı
genç ve dinamik bir  marka olarak kurulan Freakisthenewblack’in kurucusu
Melis Acar IED Milano’da 3 yıllık moda tasarımı eğitimini tamamladıktan sonra
Istituto Secoli’de kalıp ve modelistlik üzerine uzmanlaşmış genç bir isim.
Acar’ın eğlenceli ve renkli tasarımlarının farklılaşma noktası ise kaliteli
kumaşlar ile yenilikçi desenleri birarada kullanıyor olması.Tencel ve modal
gibi organik kumaş ve ekotex sertifikalı doğa dostu baskı tekniklerine
koleksiyonlarında bolca yer veren marka ürünlerinin tarzıyla öne çıktığı kadar
aynı zamanda giyilebilir ve uzun ömürlü olmasına da dikkat ediyor. Bu keyifli
markanın uzun soluklu başarılara imza atmasını diliyorum.
Tom Ford erkekleri Londra yolcusu
Amerika’nın lüks denildiğinde akla ilk gelen markalarından
olan Tom Ford erkek koleksiyonu için rotayı Londra’ya çeviriyor. Daha önce
sadece özel randevu usulü ya da koleksiyon sunumları ile ilerleyen marka bu kez
Ocak ayında Londra’da gerçekleşecek olan erkek moda haftasının resmi takvimine
dahil oldu. Gucci’nin altın çağı olarak anılan dönemde markanın kreatif
direktörü olan Tom Ford o dönemden bu zamana kadar podyumda hiç erkek
koleksiyonu sergilememişti.
Yeni sezon gözlükleri görücüye çıktı
Geçtiğimiz hafta Ray-Ban, Persol, Dolce & Gabbana,
Vogue Eyewear, Prada gibi dünya devi markaları bünyesinde bulunduran ve 130
ülkede faaliyet gösteren Luxottica’nın İlkbahar/Yaz 2016 koleksiyonları
görücüye çıktı. Vogue Eyewear gözlüklerinin bu sezonki yüzü olan Tülin Şahin
ise bugüne özel mini bir sunum gerçekleştirdi. Yenilikleri ile benim en çok
dikkatimi çeken marka ise Miu Miu oldu. Markanın kimliğine uygun eğlenceli ve
oyuncu ruha sahip tasarımlar, bu sezon çerçeveden taşan cam formları ve simli
detayları ile yaza damgasını vuracak türden.

fashiononboard

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *