Haziran ayı perakende sektörü açısından epey hareketli geçti. Mini bir haber turu düzenleyelim istedim…
1. Hepimizi çok heyecanlandırdığını düşündüğüm H&M ve Versace işbirliği listede ilk sırayı alıyor.
Hennes & Mauritz ikinci çeyrekte net satış rakamlarının beklenenin oldukça altına düşmesiyle birlikte bir hayal kırıklığı yaşamıştı. Eminim Kasım ayında raflarda yerini alacak olan Versace koleksiyonu ile noel ve yeni yıl öncesi bu açığı telafi edecektir. Lanvin’dan sonraki ilk heyecanlı “ulaşılabilir” koleksiyon bakalım Türkiye’de beklenen etkiyi yaratacak mı?
2. Valentino Marchon Eyewear Inc ile göz makyajı ürünlerinin üretimi ve dağıtımı konusunda el sıkıştı. Marchon Eyewear bünyesinde Jil Sander, Michael Kors, Diane von Furstenberg gibi markaları bulunduran New York merkezli ve dünya üzerinde yaklaşık 100 ülkede operasyonu olan bir şirket.
3. Üçüncü haberimiz Hussein Chalayan cephesinden. Marka bundan sonra Hussein Chalayan adı yerine sadece Chalayan adı ile devam ediyor ve değişik bütçelere hitap edecek üç yeni koleksiyon ile karşımıza çıkıyor olacak.
4. Trussardi’nin yeni “moda danışmanı” Ümit Benan. Trussardi’de geçtiğimiz Mart ayında kreatif direktörlük koltuğunu bırakan Milan Vukmirovic’in yerine Benan görevi devraldı. Tebrikler!
June was pretty hectic for the retail industry. Let’s take a quick look on the market.
1. Versace is the next affordable luxury for us thanks to H&M. The collection will hit the stores on November. Exciting news for H&M; especially after the unexpected fall in Q2 net sales.
2. Valentino shakes hands with New York based, Marchon Eyewear Inc for the luxurious eye make up line production and distribution.
3. Hussein Chalayan will operate under the “Chalayan” label with three new collections for different budgets.
4. Trussardi appoints Ümit Benan as the new designer. After the departure of Milan Vukmirovic on March, the seat is taken by Benan. Congrats!