Rüya Büyüktetik
17 Ekim 2015
Akşam Gazetesi Cumartesi Eki
Moda dünyası adına
hareketli haberlerden oluşan bir haftayı geride bıraktık. Gelin, bu hafta neler
olup bitti beraber bir göz atalım.
hareketli haberlerden oluşan bir haftayı geride bıraktık. Gelin, bu hafta neler
olup bitti beraber bir göz atalım.
MODA HAFTAMIZ NEDEN
İPTAL OLDU?
İPTAL OLDU?
Normalde bu hafta bu moda köşesinin kalbi Mercedes-Benz
Fashion Week İstanbul ile atıyor olacaktı. Ancak ülkemizin başına gelen elim
terör saldırısı hayatımızı durma noktasına getirdi. Bu noktada, moda haftasına
bir gün kala oluşan hassasiyet sebebiyle tüm etkinlik iptal edildi. Moda
haftasının her zaman ön plana çıkan görkemli şovlarının yanısıra aslında çok
önemli bir de sektörel tarafı mevcut. Bildiğiniz üzere, Mercedes-Benz Fashion
Week İstanbul ülkemizin tek uluslararası moda platformu. Bu platform hem moda
tasarımcılarının hem de hazır giyim markalarının uluslararası bilinirliklerine
katkıda bulunan hem de ihracatımızı destekleyen en önemli yatırımı. Bu bağlamda
tasarımcılar ve markalar büyük bir hassasiyet göstererek şovlardan feragat
etseler de Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda kurulan The Core İstanbul’da 14-17
Ekim tarihleri arasında koleksiyonlarını yerli ve yabancı satın alma
sorumluları ve basına sunabildiler. Bu sene üçüncüsü düzenlenen The Core
İstanbul, 22 tasarımcı ve 32 markanın koleksiyonları ile 40 ülkeden 500’e yakın
satın alma sorumlusunu ağırladı. The Core İstanbul’un hedefi hazırgiyim
ihracatına 5 yılda 500 milyon dolar katkı yapmak. Buna ek olarak
Mercedes-Benz’in de uluslararası desteği global web siteleri olan www.mbfashionweek.com/istanbul
üzerinden de devam etti. Web sitesinde tasarımcıların İlkbahar/Yaz 2016
koleksiyonu görsellerine yer verildi.
Fashion Week İstanbul ile atıyor olacaktı. Ancak ülkemizin başına gelen elim
terör saldırısı hayatımızı durma noktasına getirdi. Bu noktada, moda haftasına
bir gün kala oluşan hassasiyet sebebiyle tüm etkinlik iptal edildi. Moda
haftasının her zaman ön plana çıkan görkemli şovlarının yanısıra aslında çok
önemli bir de sektörel tarafı mevcut. Bildiğiniz üzere, Mercedes-Benz Fashion
Week İstanbul ülkemizin tek uluslararası moda platformu. Bu platform hem moda
tasarımcılarının hem de hazır giyim markalarının uluslararası bilinirliklerine
katkıda bulunan hem de ihracatımızı destekleyen en önemli yatırımı. Bu bağlamda
tasarımcılar ve markalar büyük bir hassasiyet göstererek şovlardan feragat
etseler de Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda kurulan The Core İstanbul’da 14-17
Ekim tarihleri arasında koleksiyonlarını yerli ve yabancı satın alma
sorumluları ve basına sunabildiler. Bu sene üçüncüsü düzenlenen The Core
İstanbul, 22 tasarımcı ve 32 markanın koleksiyonları ile 40 ülkeden 500’e yakın
satın alma sorumlusunu ağırladı. The Core İstanbul’un hedefi hazırgiyim
ihracatına 5 yılda 500 milyon dolar katkı yapmak. Buna ek olarak
Mercedes-Benz’in de uluslararası desteği global web siteleri olan www.mbfashionweek.com/istanbul
üzerinden de devam etti. Web sitesinde tasarımcıların İlkbahar/Yaz 2016
koleksiyonu görsellerine yer verildi.
TÜRK TASARIMCILAR TEK
ADRESTE
ADRESTE
Türk tasarımcılarımızdan bahsetmişken çok yeni bir oluşum
olan Gizia Gate’e de yer vermeden geçmek olmaz. Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi
üzerinde kurulan ve 30 Türk tasarımcının koleksiyonlarını ilk kez aynı çatı
altında buluşturan Gizia Gate bu anlamda önemli bir ilke imza atıyor.
Defilelerini izleyip, beğendiğimiz parçaları nereden bulacağımızı bilemediğimiz
Türk tasarımcıların koleksiyonları artık tek bir adreste toplanıyor. Ceyda
Balaban’ın kreatif direktörlüğünde hayata geçen proje kapsamında Arzu Kaprol,
Aslı Filinta, Bahar Korçan, Deniz Berdan, Evren Kayar, Gamze Saraçoğlu, Lug von
Siga – Gül Ağış, Maid in Love – Hande Çokrak, Mehtap Elaidi, Özgür Masur,
Zeynep Tosun gibi Türk modasının önde gelen isimlerinin aralarında bulunduğu
tasarımcıların koleksiyonlarına rahatlıkla ulaşabileceğiz.
olan Gizia Gate’e de yer vermeden geçmek olmaz. Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi
üzerinde kurulan ve 30 Türk tasarımcının koleksiyonlarını ilk kez aynı çatı
altında buluşturan Gizia Gate bu anlamda önemli bir ilke imza atıyor.
Defilelerini izleyip, beğendiğimiz parçaları nereden bulacağımızı bilemediğimiz
Türk tasarımcıların koleksiyonları artık tek bir adreste toplanıyor. Ceyda
Balaban’ın kreatif direktörlüğünde hayata geçen proje kapsamında Arzu Kaprol,
Aslı Filinta, Bahar Korçan, Deniz Berdan, Evren Kayar, Gamze Saraçoğlu, Lug von
Siga – Gül Ağış, Maid in Love – Hande Çokrak, Mehtap Elaidi, Özgür Masur,
Zeynep Tosun gibi Türk modasının önde gelen isimlerinin aralarında bulunduğu
tasarımcıların koleksiyonlarına rahatlıkla ulaşabileceğiz.
HAFTANIN ARZU NESNESİ
New York, Milano, Paris derken bir süredir moda haftası
karelerinde ipi göğüsleyen hayli orjinal çantalara rastlıyoruz. Les Petits
Joueours markalı bu çantalar lego detayları ile sokak modasının ruhunu en
eğlenceli şekilde yansıtan türden. Love, late ve aaah! gibi sloganlı detaylara
sahip çantalar tüm moda haftalarının sokak stili karelerinde boy gösterdi. El
çantası ya da omuz çantası formunda seçenekleri olan Les Petits Joueours’u ülkemizde
hazır çok da duyulmamışken mutlaka takibe almalısınız. Vetrina mağazalarında
markanın farklı modellerini bulmak mümkün.
karelerinde ipi göğüsleyen hayli orjinal çantalara rastlıyoruz. Les Petits
Joueours markalı bu çantalar lego detayları ile sokak modasının ruhunu en
eğlenceli şekilde yansıtan türden. Love, late ve aaah! gibi sloganlı detaylara
sahip çantalar tüm moda haftalarının sokak stili karelerinde boy gösterdi. El
çantası ya da omuz çantası formunda seçenekleri olan Les Petits Joueours’u ülkemizde
hazır çok da duyulmamışken mutlaka takibe almalısınız. Vetrina mağazalarında
markanın farklı modellerini bulmak mümkün.
YENİ İSİM BELLİ OLDU
Alexander Wang’in Balenciaga’ya veda niteliği taşıyan ve
geçtiğimiz hafta Paris Moda Haftası kapsamında sergilenen İlkbahar/Yaz 2016
koleksiyonunun hemen ardından markanın yeni kreatif direktörünün kim olacağı
açıklandı. Üç yıllık görevinin ardından Wang’in tahtını devralacak olan bu yeni
isim Demna Gvasalia. Kim dediğinizi duyar gibiyim. Evet, marka tahmin edilenin
aksine yıldız bir isim yerine daha az bilinen bir tasarımcı ile el sıkıştı.
Daha önce kısa bir süre Louis Vuitton’da ve sekiz yıl Martin Margiela halen
görev başındayken Maison Martin Margiela’da çalışan Gvasalia Balenciaga’daki
ilk koleksiyonunu Mart ayında sergileyecek ve bir yandan da kendi markası
Vetements’ın tasarımlarıyla ilgilenmeye devam edecek.
geçtiğimiz hafta Paris Moda Haftası kapsamında sergilenen İlkbahar/Yaz 2016
koleksiyonunun hemen ardından markanın yeni kreatif direktörünün kim olacağı
açıklandı. Üç yıllık görevinin ardından Wang’in tahtını devralacak olan bu yeni
isim Demna Gvasalia. Kim dediğinizi duyar gibiyim. Evet, marka tahmin edilenin
aksine yıldız bir isim yerine daha az bilinen bir tasarımcı ile el sıkıştı.
Daha önce kısa bir süre Louis Vuitton’da ve sekiz yıl Martin Margiela halen
görev başındayken Maison Martin Margiela’da çalışan Gvasalia Balenciaga’daki
ilk koleksiyonunu Mart ayında sergileyecek ve bir yandan da kendi markası
Vetements’ın tasarımlarıyla ilgilenmeye devam edecek.
KASIM’A GERİ SAYIM
Yılın ikinci yarısının en heyecanla beklenen
işbirliklerinden birine şüphesiz ki Fransız modaevi Balmain ile hızlı modanın
adresi H&M imza attı. Balmain’in tasarımcısı Olivier Rousteing’in
hesabından paylaştığı altın rengi yazılı siyah Balmain x H&M koleksiyonuna
ait kutular heyecanı perçinlerken asıl nefes kesici kareler koleksiyonun
kampanya görsellerinden geldi. Kendall Jenner, Gigi Hadid ve Jourdan Dunn’ın
kampanya yüzü olduğu ve klasik Balmain iddiasını taşıyan koleksiyon Türkiye’de
5 Kasım’da satışa sunulacak. Rousteing de dediği gibi bu koleksiyon yeni
jenerasyonda hep Balmain giymek isteyen gençler için harika bir fırsat olacak.
işbirliklerinden birine şüphesiz ki Fransız modaevi Balmain ile hızlı modanın
adresi H&M imza attı. Balmain’in tasarımcısı Olivier Rousteing’in
hesabından paylaştığı altın rengi yazılı siyah Balmain x H&M koleksiyonuna
ait kutular heyecanı perçinlerken asıl nefes kesici kareler koleksiyonun
kampanya görsellerinden geldi. Kendall Jenner, Gigi Hadid ve Jourdan Dunn’ın
kampanya yüzü olduğu ve klasik Balmain iddiasını taşıyan koleksiyon Türkiye’de
5 Kasım’da satışa sunulacak. Rousteing de dediği gibi bu koleksiyon yeni
jenerasyonda hep Balmain giymek isteyen gençler için harika bir fırsat olacak.
MARKALARIN DİJİTAL
GÜCÜ
GÜCÜ
Blog dünyası ve blogger’ların gücü ülkemizin de en hararetle
tartışılan konularından biri. Henüz birkaç sene önce defilelerin en ön
sıralarına film yıldızları, şarkıcılar ya da ünlü isimleri oturtmak için
birbiri ile yarışan markaların dijital dünyanın gücünü anlamış olanları artık
blogger’ların ve dijital dünyadaki etkileşim ağı kuvvetli olan isimlerin
peşinde. Blogger’ların ne yaptığını tam olarak idrak edebilen global markalar
işi bir adım daha ileri taşıyarak marka elçilerini dijital dünyadan seçiyorlar.
En son açıklanan dev işbirliğine ise son dönemin en gözde global blogger’ı olan
21 yaşındaki Kristina Bazan imza attı. L’Oreal Paris markasının global marka
elçisi seçilen Kayture blog’unun yazarı Kristina Bazan yıllardır ünlü isimler
ve süpermodellerin elinde bulunan bu ünvanı dijital dünyadaki başarısıyla bu ay
itibariyle devralıyor.
tartışılan konularından biri. Henüz birkaç sene önce defilelerin en ön
sıralarına film yıldızları, şarkıcılar ya da ünlü isimleri oturtmak için
birbiri ile yarışan markaların dijital dünyanın gücünü anlamış olanları artık
blogger’ların ve dijital dünyadaki etkileşim ağı kuvvetli olan isimlerin
peşinde. Blogger’ların ne yaptığını tam olarak idrak edebilen global markalar
işi bir adım daha ileri taşıyarak marka elçilerini dijital dünyadan seçiyorlar.
En son açıklanan dev işbirliğine ise son dönemin en gözde global blogger’ı olan
21 yaşındaki Kristina Bazan imza attı. L’Oreal Paris markasının global marka
elçisi seçilen Kayture blog’unun yazarı Kristina Bazan yıllardır ünlü isimler
ve süpermodellerin elinde bulunan bu ünvanı dijital dünyadaki başarısıyla bu ay
itibariyle devralıyor.